luni, 2 septembrie 2013

CERCUL VICIOS AL KILOGRAMELOR ÎN PLUS



Oamenii câştigă în greutate nu din cauză că ar mânca prea mult, ci, de cele mai multe ori, pentru că mănâncă alimente nesănătoase, care ajung să se constituie într-o dietă proinflamatoare, deseori numită şi dieta vestică. Această dietă, bogată în carbohidraţi rafinaţi, grăsimi nesănătoase, în special cele industriale, hidrogenate, bogate în acizi graşi, împreună cu sedentarismul, vor genera un status proinflamator sistemic, cronic, pe fondul căruia se vor dezvolta maladiile civilizaţiei moderne: supraponderalitatea, obezitatea, sindromul metabolic, dislipidemii, maladii cardio şi cerebrovasculare, diabet de tip 2, cancere, osteopenie şi osteoporoză, sarcopenie (distrugerea prematură a masei musculare), osteoartritele, guta, menopauza precoce şi îmbătrânirea accelerată.
În războiul împotriva kilogramelor în plus, singura grupă de alimente care ne preocupă cu adevărat este cea a carbohidraţilor şi, în special, carbohidraţii cu absorbţie rapidă, aşa cum se regăsesc ei în dieta modernă, sub formă de: băuturi industriale îndulcite (sucuri, energizante), produse zaharoase (bomboane, ciocolată), produse de panificaţie (patiserie, cofetărie, snacks-uri, chips-uri, pâine albă, chifle tip hamburger, prăjituri, cerealele rafinate pentru micul-dejun).
S-a constatat că tocmai înlocuirea micului dejun consistent, format în general din ouă, carne slabă, peşte (grăsimi bune) şi brânzeturi cu cerealele pentru mic-dejun şi alimente junk-food (mezeluri şi alte preparate din carne ieftine, de slabă calitate nutriţională, în general obţinute prin prăjire şi sub formă de pané-uri) şi fast-food este, alături de sedentarism şi stresul cotidian, una dintre principalele cauze care au condus la epidemia de obezitate, însoţită de morbiditatea şi mortalitatea din societatea modernă. Astăzi vorbim, pe lângă stresul fizic şi emoţional, şi de un stres metabolic, generat la nivel celular, tocmai de aceste alimente ce declanşează inflamaţia sistemică. Aceasta ne aruncă într-un cerc vicios, deoarece declanşează cascade de „molecule – semnal” care, la rândul lor, determină creşterea hormonilor stresului, în principal cortizolul, care rămâne în mod cronic la niveluri ridicate, având efect de distrugere a sistemelor osos şi muscular şi a creierului.
Carbohidraţii sau glucidele reprezintă o categorie foarte importantă de nutrienţi, utilizaţi în organism în principal pentru rolul lor energetic. Ei sunt sursa de energie preferată a corpului. Insulina, hormone secretat de pancreas, joacă un rol vital în metabolismul carbohidraţilor.
În procesul digestiei, carbohidraţii sunt descompuși în zaharuri, în principal glucoză, care apoi este absorbită în sânge. Este foarte important ca glicemia, termenul știinţific pentru cantitatea de glucoză din sânge, să rămână la un nivel constant. Prezenţa glucozei în sânge determină pancreasul să secrete insulină, care permite glucozei să treacă din sânge în celulele corpului. Odată ajunsă în celule, glucoza este arsă împreună cu oxigenul pentru a crea energie.
În corpul unei persoane sănătoase, orice surplus de glucoză este transformat în glicogen (un carbohidrat complex), păstrat in mușchi şi ficat ca rezervă de energie pe termen scurt. În timpul zilei şi între mese, când rezerva noastră de energie începe să scadă, pancreasul determină hormonal glucagon să transforme glicogenul înapoi în glucoză. Acest proces asigură corpului un nivel stabil al zahărului din sânge pe tot parcursul zilei.
Atunci când consumăm carbohidraţi cu un conţinut ridicat de zahăr, glicemia creşte mult peste limită într-un timp relativ scurt. Această creştere anormală este cunoscută sub numele de hiperglicemie. Pancreasul este determinat să secrete o cantitate însemnată de insulină pentru a aduce nivelul zahărului din sânge la normal. Orice surplus de glucoză este stocat ca glicogen, dar, odată ce glicogenul este de ajuns, orice glucoză de prisos este stocată ca grăsime.
Insulina în exces absoarbe rapid glucoza din sânge, iar nivelul zaharurilor din sânge va fi anormal de scăzut. Iată de ce consumul de carbohidraţi rafinaţi cu absorbţie rapidă provoacă din nou o poftă irezistibilă de dulce, aruncându-ne într-un cerc vicios extrem de periculos, care se termină cu apariţia rezistenţei la insulină, antecamera diabetului de tip 2, dar şi a rezistenţei la leptină, cauza ruperii echilibrului foame – saţietate, care duce la supraponderalitate şi obezitate. Aceste variaţii frecvente ale glicemiei au ca efect, pe lângă transformarea unei părţi din glucoză în grăsimi ce se depun sub formă de ţesut adipos visceral, şi depunerea pe artere, în special pe cele coronare, a unei alte părţi din grăsimile rezultate din glucoză, ceea ce conduce la creşterea riscului apariţiei bolilor coronariene (infarct de miocard). Mai mult, ţesutul gras visceral modifică constelaţia hormonală a steroizilor, în special la bărbaţi, determinând transformarea testosteronului în estrogen, cu efecte nedorite asupra sănătăţii masculine.
Soluţia cea mai recomandată pentru evitarea acestor dereglări metabolice este schimbarea dietei proinflamatorii cu o dietă antiinflamatoare, cu încărcătură glicemică redusă şi bogată în nutrienţi de calitate, totodată cu un aport scăzut de calorii.

  

Produsele recomandate de Forever Living Products în detoxifierea organismului sunt Clean 9, Aloe Vera Gel, Vital 5 şi Forever Active Probiotic. Pentru mai multe informaţii despre aceste produse intraţi pe Produse Aloe Vera, pe Articole de prezentare produse Forever Living Products sau pe Canalul youtube de prezentare video a produselor.